slider

Nasze poradniki

Tylko profesjonalne produkty
Darmowa dostawa już od 250 zł
14 dni na zwrot lub wymianę
Pewne bezpieczeństwo zakupów on-line

Kategorie:

JAK ZACZAĆ PRZYGODE Z TRENINGIEM?

Planet Muscle JAK ZACZAĆ PRZYGODE Z TRENINGIEM?

JAK ZACZAĆ PRZYGODE Z TRENINGIEM?

 

Zakładamy, że odbiorcami tego artykułu będą głównie osoby początkujące, zbierające wiedzę potrzebną im do osiągnięcia celu.


Jak zatem zacząć?


Pierwsza sytuacja to brak jakiegokolwiek sprzętu i dostępu do siłowni.


Nie jest to sytuacja przegrana w żadnym wypadku. Wyjściem jest tutaj kalistenika czyli trening z obciążeniem własnego ciała. Potrzebne będzie tutaj minimum sprzętu ograniczające się do drążka, paru krzeseł, podwyższeń czy butelek z wodą. Warto zainteresować się systemem Proteusza(w oryginale Proteo System) ,który skupia się na zagadnieniu treningu z obciążeniem własnego ciała. Jest to trening kompletny, kierunkujący nas kolejno przez obrane cele. W miarę postępów należałoby sukcesywnie odkładać fundusze na zakup minimum sprzętu i obciążenia  pozwalającego nam na przeprowadzenie treningu. Jest to o tyle ważne ze względu na duże ograniczenia kalisteniki w kształtowaniu potężnej muskulatury.


Drugą sytuacją jest możliwość dostępu do siłowni.


I tutaj dróg jest wiele. Najrozsądniejszym wyjściem jest rozpoczęcie treningu obwodowego ,który pozwoli nam na zaznajomienie się z treningiem siłowym ,wzmocni odpowiednio nasze mięśnie przed właściwym treningiem oraz pozwoli nam na pierwsze szlify naszej techniki.


Unikajmy ćwiczeń izolowanych i maszyn! Pomimo dużego ułatwienia nie jest to dobre rozwiązanie. Praca na wolnych ciężarach pozwala nam na angażowanie większej ilości włókien mięśniowych(w tym mięśni głębokich) oraz pracę nad techniką ,która będzie nam potrzebna w dalszych etapach naszej przygody z siłownią.


Zakładając ,że mamy za sobą już większe doświadczenie w treningu obwodowym należy przejść dalej.


Na tym etapie skupiamy się na treningu całego ciała. Metod treningowych jest wiele. Założeniem jest angażowanie na treningu całego ciała co pozwoli nam na jego harmonijnym rozwoju. Dopiero po dłuższym czasie bądź po pierwszych przestojach sugerowalibyśmy przejście na trening dzielony i jego odmiany.


Znajdą się na pewno osoby chcące od samego początku ukierunkować swój trening na zwierzęcą siłę bądź inne parametry treningowe. Sugerujemy poczekać. Początkowo wszystko rozwija się bardzo szybko. W parze z masą mięśniową idzie także siła i pewna wytrzymałość siłowa przez dłuższy czas.


Punktem wyjściowym do poprawy każdego z parametrów jest zbudowanie pewnej masy mięśniowej i nabycie stażu  treningowego sugerujemy skupić się na harmonijnym rozwoju ciała jako całości zostawiając trening ukierunkowany na przyszłe lata.


 


 

Bądź na bieżąco z naszymi poradami