slider

Nasze poradniki

Tylko profesjonalne produkty
Darmowa dostawa już od 250 zł
14 dni na zwrot lub wymianę
Pewne bezpieczeństwo zakupów on-line

Kategorie:

Ćwiczenia cardio a cwiczenia interwałowe

Planet Muscle Ćwiczenia cardio a cwiczenia interwałowe

Ćwiczenia cardio a cwiczenia interwałowe

 

Ćwiczenia cardio


Trening cardio – nazywany również treningiem aerobowym to jeden z najbardziej efektywnych treningów, jeżeli chcesz schudnąć. Równocześnie wzmacnia wydolność serca, zwiększa wytrzymałość organizmu i wpływa pozytywnie na dobre samopoczucie. Trening polega na utrzymaniu umiarkowanej intensywności ćwiczeń przez dłuższy czas, czyli w trakcie treningu nie powinniśmy przekraczać 60-70% naszego tętna maksymalnego (220 minus nasz wiek to nasze przybliżone tętno maksymalne).


Dzięki aerobom możemy szybko spalić tkankę tłuszczową. Musimy jednak pamiętać, by ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu minimum 30-45 minut, ponieważ spalanie tłuszczu zaczyna się dopiero po 25 minutach od rozpoczęcia treningu.


Jest to trening zdecydowanie dla każdego, gdyż opiera się głównie na systematycznym, umiarkowanym wysiłku. Dodatkowo możesz wybrać rodzaj aktywności, który najbardziej Ci odpowiada:jogging marsz, nordic walking, jazda na rowerze, rolkach oraz aerobik lub ćwiczenia na urządzeniach w klubie fitness lub na siłowni: bieżnia, rower stacjonarny, orbitrek, steper.


Uwaga! Jeżeli nagle zwiększysz intensywność treningu cardio z nadzieją, że spalisz więcej tłuszczu, niestety skutek będzie odwrotny od zamierzonego – efektywność treningu znacznie spadnie, Ty będziesz wykończona i zrezygnowana, a szczupłej sylwetki nie uzyskasz szybciej. Jeżeli sesje treningu aerobowego nudzą Cię, chcesz szybszych efektów, spróbuj treningów HIIT.


Ćwiczenia interwałowe


Trening interwałowy wysokiej intensywności (High Intensity Interval Training), czyli w skrócie HIIT to trening polegający na przeplataniu krótkich okresów bardzo intensywnego wysiłku okresami umiarkowanego wysiłku.


Trening HIIT to prawdziwy pogromca tkanki tłuszczowej – naukowcy twierdzą, że w porównaniu do klasycznych ćwiczeń aerobowych trening interwałowy prowadzi do spalenia nawet do trzech razy większej ilości tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym o połowę mniejszym wysiłku energetycznym i ponad połowę krótszym czasie treningu.


Przy treningu aerobowym tkanka tłuszczowa spala się w trakcie treningu, natomiast przy treningach interwałowych ma to miejsce po treningu, gdy  Twój organizm potrzebuje kolejnej dawki energii na odżywienie organizmu i regenerację. W tym okresie następuje redukcja tkanki tłuszczowej, a także poprawia się metabolizm. Deficyt i uzupełnianie utraconej energii może trwać nawet do 48 godzin po treningu.


Typowy czas trwania całego treningu HIIT wynosi maksymalnie 25 minut. Nie można tego treningu wykonywać częściej niż 3 razy w tygodniu. Trening możesz dostosować do swoich upodobań np. sprint na zmianę z szybkim marszem, jazda na rowerku ze zmiennym obciążeniem, gotowe zestawy ćwiczeń (klik).


Ten typ treningu jest idealny dla osób o dobrej kondycji fizycznej, które mają mało czasu, a zależy im na zredukowania tkanki tłuszczowej, schudnięciu i wyrzeźbieniu sylwetki. Niestety, ten trening, chociaż tak skuteczny, nie jest dla każdego – osoby z bardzo dużą nadwagą, w złej formie fizycznej lub po kontuzjach, operacjach nie mogą go wykonywać. Możesz jednak zacząć od regularnych ćwiczeń cardio, poprawić wydolność orgaznizmu i po kilku tygodniach spróbować treningu interwałowego.

 


 

Bądź na bieżąco z naszymi poradami